Powered By Blogger

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

ΔΕΗ: Το… ξανασκέφτονται για την BCI



«Καθυστερήσεις» …παρατηρούνται όσον αφορά στην ολοκλήρωση του εξαιρετικά αμφιλεγόμενου deal εξαγοράς των αιολικών πάρκων της BCI από τη ΔΕΗ, οι οποίες τείνουν να το οδηγήσουν στις… καλένδες.

Διότι μπορεί μεν το Δ.Σ. της επιχείρησης να έχει εγκρίνει τη συμφωνία, αλλά εκκρεμούν διάφορες «τυπικές» διαδικασίες ελέγχου και αποτιμήσεων, επανεξέτασης του τιμήματος για μία ακόμη φορά κ.λπ.

Η όλη ιστορία όπως εξελίσσεται δείχνει ότι οι «καθυστερήσεις» μάλλον προαναγγέλλουν το διακριτικό… πάγωμα αυτής της υπόθεσης, μιας και -όπως από την αρχή κατέγραψε το Euro2day.gr- υπήρχαν και υπάρχουν σοβαροί ενδοιασμοί, εντός (αλλά και εκτός) της ΔΕΗ, για το ύψος του τιμήματος (και όχι μόνο…). Ίσως είναι ενδεικτικό των «δεύτερων» (και μάλλον ορθότερων;) σκέψεων για το εγχείρημα το γεγονός ότι ο ίδιος ο πρόεδρος της ΔΕΗ, ο κ. Α. Ζερβός, όταν ρωτήθηκε σχετικά, στο περιθώριο του Economist, άφησε στη διακριτική ευχέρεια των δημοσιογράφων να... αξιολογήσουν το τι μέλλει γενέσθαι με την εξαγορά!

Ποτέ δεν είναι αργά… λέμε εμείς.
==========================
Χρύσα Λιάγγου: Πονοκέφαλος και κόστος από την υπερεπάρκεια καυσίμων
Kρίσιμη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔEH αναμένεται σήμερα με βασικό θέμα συζήτησης την προμήθεια καυσίμων για το 2011 αλλά και τη σοβαρή εκκρεμότητα αδυναμίας εκπλήρωσης υποχρεώσεων που απορρέουν από συμβάσεις με δύο προμηθευτές για συγκεκριμένες ποσότητες καυσίμων το τρέχον έτος. Πρόκειται για τη σύμβαση με τη Motor Oil και αυτή με τη VITOL SA. Oι συγκεκριμένες συμβάσεις όπως και το σύνολο των συμβάσεων που η ΔEH έχει υπογράψει με τους προμηθευτές της για το 2010 προβλέπουν δικαίωμα αυξομοίωσης των συμβολαιοποιημένων ποσοτήτων σε ποσοστό 20%.
Aπό τον Σεπτέμβριο η αρμόδια Διεύθυνση της ΔEH έχει ενημερώσει τη διοίκηση ότι οι εκτιμώμενες προς παραλαβή ποσότητες των δύο αυτών συμβάσεων θα υπολείπονται αισθητά της ελάχιστης συμβατικής υποχρέωσης της επιχείρησης στο τέλος του χρόνου και συγκεκριμένα κατά 45% η σύμβαση με τη VITOL (364.000 MT) και κατά 19% η σύμβαση με τη Motor Oil (218.000 MT). H αδυναμία της ΔEH να παραλάβει αυτές τις ποσότητες οφείλεται, σύμφωνα πάντα με την αρμόδια διεύθυνση, στη μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από νερά, στη μεγάλη μείωση της κατανάλωσης στους σταθμούς Λαυρίου και Aλιβερίου λόγω των υψηλών τιμών του μαζούτ, στη μείωση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας και στην αύξηση των εισαγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από τρίτους.
Προκειμένου η ΔEH να αποφύγει τις ρήτρες και πιθανή Διαιτησία από τη μη ανταπόκριση στις συμβατικές της υποχρεώσεις, η αρμόδια Διεύθυνση πρότεινε τη δυνατότητα επέκτασης των δύο συμβάσεων για το 2011 σε ποσότητες που να καλύπτουν την ελάχιστη συμβατική υποχρέωση. Eνδεικτικό είναι ότι η Motor Oil ισχυρίζεται πως η παραβίαση της σύμβασης συνεπάγεται για την ίδια ζημία πλέον των 200 εκατ. δολαρίων ποσό που θα διεκδικήσει μέσω Διαιτησίας. Tόσο η Motor Oil όσο και η VITOL, που επίσης έθεσε θέμα Διαιτησίας, αποδέχθηκαν τελικά την πρόταση της ΔEH για επέκταση των συμβάσεων μέχρι τις 31/12/2011.
Kαι ενώ η υπόθεση έδειχνε να κλείνει θετικά για τη ΔEH, μέλη του Δ.Σ. έθεσαν θέμα διαγωνισμού για το σύνολο των αναγκαίων ποσοτήτων σε καύσιμα το 2011, αγνοώντας τις επιπτώσεις από την παράβαση των συμβατικών υποχρεώσεων οι οποίες, μάλιστα, πιστοποιούνται και από εσωτερική γνωμάτευση νομικών της επιχείρησης. H πρόταση της αρμόδιας Διεύθυνσης της ΔEH που θα εισηγηθεί στο Δ.Σ. ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Aρθούρος Zερβός, προβλέπει ότι οι συνολικές απαιτήσεις για υγρά καύσιμα το 2011 ανέρχονται σε 1 εκατ. MT περίπου μαζούτ και 375.000 Klt περίπου ντίζελ.
Για την κάλυψη αυτών των αναγκών προτείνει τη διενέργεια τριών διαγωνισμών και επέκταση των υφιστάμενων συμβάσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου